Een jaar geleden werd Sander Boschker
definitief een legende bij Twente toen hij het
record van club icoon Epi Drost (423 wedstrijden in het shirt van de FC)
verbeterde.
De 500 volmaken is de volgende missie en eigenlijk twijfelt niemand in
Twente dat hij
dit ongelofelijke aantal zal halen.
Via de club rijdt Boschker een Citroen C4 waar hij geen
kwaad woord over wil horen.
�Een prima auto, maar we hebben een nieuwe sponsor en voor het volgende
seizoen heb
ik een nieuwe VW Gti uitgezocht. Dat past toch iets meer bij mij. Priv� rij
ik VW Touran
en dat is ook een prima wagen en zeer praktisch. Ideaal voor mijn drie jonge
kinderen
die er alle ruimte in hebben.�
Kicken
Als wij Sander Boschker (36) spreken zitten de play offs er op en kan hij
met FC Twente
terugkijken op een zeer geslaagd seizoen. �FC Twente heeft ��n van de beste
seizoenen
gedraaid uit zijn geschiedenis�, vertelt Boschker die zelf ook een reeks
ijzersterke
wedstrijden keepte. �Van alle voetbalkenners in Nederland kregen we de
nodige
complimenten over ons verzorgde en aantrekkelijke voetbal dat we speelden.
We hebben op indrukwekkende wijze UEFA-cupvoetbal afgedwongen en ik kijk al
uit naar de wedstrijden op Europees niveau in het volgende seizoen�.
Autofreak
Sander Boschker heeft ook in het afgelopen seizoen weer zo�n slordige 30.000
kilometer
afgelegd waarvan het merendeel vanaf zijn woonplaats naar het Arke-stadion.
De aanvoerder
van FC Twente is niet echt een autofreak. �Voor mij is een auto een
gebruiksvoorwerp dat
mij en mijn drie kids zo snel en veilig mogelijke van A naar B moet
brengen�, stelt
de nuchtere Achterhoeker.
Opel Kadet
Met enige weemoed denkt Sander terug aan zijn allereerste auto, een
degelijke
Opel Kadet uit 1988. �Op de allereerste dag dat ik er trots mee rondreed,
had ik al een
fikse bekeuring te pakken�, zo herinnert hij zich, �Overigens heb ik thuis
ook nog een
motor staan, een Honda Shadow waar ik al meer dan een jaar niet mee heb
gereden.
Ik heb mijn motorrijbewijs maar echt een motormuis ben ik niet meer�.
Hoewel Boschker geen klachten heeft over zijn huidige
Citro�n C4 kijkt hij met
spanning uit naar het moment dat zijn nieuwe Volkswagen GTi wordt geleverd.
�De C4 is eigenlijk wel een beetje te braaf�, geeft hij bijna schoorvoetend
toe.
�De Gti is gewoon een stuk spannender en avontuurlijker. Niet dat ik er nu
direct
plankgas mee ga rijden, want dat kan in Nederland niet met al die controles
en flitspalen. Verkeersboetes vind ik zo ongelofelijk zonde van je geld, dus
ik doe het ook met mijn
nieuwe GTi rustig aan�.